X
تبلیغات
پايگاه اينترنتي ماشين

پايگاه اينترنتي ماشين

پایگاه اینترنتی ماشین

لامبورگینی سرعت می‏گیرد!

 

لامبورگینی سرعت می‏گیرد!
 شرکت jb دیزاین برای اولین‏بار تقویت و بهینه‏سازی لامبورگینی lp640 را تجربه کرد و در دو مرحله خروجی پیشرانه v12 آن را ابتدا به عدد 714 و سپس 750 اسب‏بخار رسانیده است. همچنین با تغییرات صورت گرفته در پدال‏های تعویض دنده که پشت فرمان قرار دارند، فواصل تعویض را به کمترین حد و حداکثر سرعت این ابرخودرو به عدد 370 کیلومتر رسانیده است. سپس رینگ‏های 20 اینچی آلومینیمی با تایرهای میشلن 30/265 در جلو و 30/335 در عقب، منبع اگزوز اسپرت، کیت آیرودینامیک بدنه در برگیرنده سپراسپرت عقب و جلو، فلاپ‏های زیر در، دیفیوزر و بالچه عقب به بدنه افزوده شد که در نهایت با سود جستن از چرم و فیبرکربن در داخل اطاق قیمت لامبورگینی lp640 مدل 2008 که 9 هزار کیلومتر نیز کار کرده را به 335 هزار یورو برساند.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 21:33  توسط محمدعلی جعفری  | 

رونمایی خودرویی جدید در جنرال موتورز

 

رونمایی خودرویی جدید در جنرال موتورز
جنرال موتورز اعلام کرد که نسخه کاملاً به روز شده خودروی سیرا اچ دی 2011 (sierra hd) را رونمایی خواهد کرد.سیرا اچ دی همانند همتای خود شورولت دارای ویژگی های منحصر به فردی در قدرت و استحکام است و از موتور بهینه سازی شده دیزلی 6/6 لیتری دورامکس بهره می برد.
جنرال موتورز همچنین از رونمایی خودروی سیرا دنالی اچ دی که نسخه ای بهسازای شده از خودروی سیرا می باشد و برای اولین بار تزئینات داخلی آن بهبود یافته خبر داد.
این خودرو از سری خودروهای چهار چرخ (4wd) است و با دو نوع موتور 0/6 لیتری و 6/6 لیتری دیزل ارائه می شود.
لیزا ها چینسون – مدیر بازاریابی جنرال موتورز – گفت : سیرا دنالی جدید یکی از بهترین خودروهایی است که دارای ویژگی های استحکام و طراحی زیبا است.
این خودرو قادر به حمل 31200 کیلوگرم بار است.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 21:32  توسط محمدعلی جعفری  | 

زانتیا در سال ۱۹۹۳

زانتیا در سال ۱۹۹۳ وارد بازار شده و هنوز پس از n سال در ایران خریدار داره. تولید این خودرو از سال ۱۳۸۰ در سایپا شروع شده و قراره که چندی بعد تولیدش متوقف بشه و سیتروئن c4 رو جایگزینش کنن!!! :D بروشور رسمی زانتیا هم
>اینجاس.

زانتیا در رده ی خودروهای سدان بزرگ خانوادگی دسته بندی می شه وبا موتور ۲ لیتری و ۱۶ سوپاپش می تونید حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت رو باهاش تجربه کرده و در عرض ۹٫۵ ثانیه سرعتتون رو از صفر به صد برسونید. حداکثر قدرت اون ۱۳۵ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر در دور ۴۲۰۰ می باشد. نقطه ی قوت زانتیا اینه که به شدت جذب کننده ی آدمهای پیرپاتاله و توانایی تنظیم ارتفاع داره و نقاط ضعفش هم گیربکس ۵ دنده ی دستی و تنها دو ایربگ برای سرنشینان جلو هستش که باعث شده فقط یک ستاره ی ایمنی دریافت کنه.

قیمت این خودرو در بازار حدود ۲۷٫۵ میلیون است.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 21:12  توسط محمدعلی جعفری  | 

رنو مگان

سایت رسمی مگان رو می تونید از
>اینجا ملاحظه کنید. رنو مگان توسط پارس خودرو تولید می شه و در رده ی خودروهای خانوادگی سدان کوچک دسته بندی می شه. ویژگی بارز مگان امنیت اونه که تونسته ۵ ستاره ی ایمنی رو از Euro دریافت کنه (درحالی که مزدا سه ۴ ستاره داره). مجهز به ۶ ایربگ و ترمزهای جلو و عقب دیسکی با خنک کننده ی هوا در جلو و سیستم ABS ، EBV و EBA می باشد.

موتور ۲ لیتری مگان در دور ۶۰۰۰ توانایی تولید ۱۳۲ اسب بخار و گشتاور ۱۸۸ نیوتن متر در دور ۴۲۵۰ را داراست و در مجموع در مدت ۱۱٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست می یابد. ماکزیمم سرعت مگان ۲۰۰۰ حدود ۱۹۵ کیلومتر در ساعت است.

این خودرو در بازار با قیمتی حدود ۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 21:11  توسط محمدعلی جعفری  | 

مزدا ۳

 مزدا ۳ با ۴۸٫۶ درصد.

با توجه به چهره ی جذاب و جوان پسند مزدا۳ رتبه ی اولی شدن برای این ماشین چندان دور از انتظار نبود.

گروه بهمن خودرو از سال ۱۳۸۶ مشغول به تولید مزدا ۳ در سه تیپ کرده که می تونید بروشور کامل این خودرو رو از
>اینجا دریافت کنید. موتور مزدا ۳ با حجم ۲۰۰۰ سی سی و حداکثر قدرت ۱۴۸ اسب بخار در دور ۶۵۰۰ و گشتاور ۱۸۷ نیوتن در دور ۴۰۰۰ پرقدرت ترین و چابکترین موتور در بین رقیبانش رو داره. در سه تیپ مختلف مونتاژ می شه که فقط در امکانات رفاهی با هم فرق می کنن. شتاب صفر تا صد مزدا ۳ ۹٫۲ ثانیه است.

قیمت تیپ ۱ حدود ۳۲ ، تیپ ۲ حدود ۳۳ و تیپ ۳ حدود ۳۵ میلیون هستش.

 

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 21:11  توسط محمدعلی جعفری  | 

خودروهای هیبریدی

اگرچه خودروهای هیبریدی و الکتریکی در سطح جهانی خبر تازه ای نباشه اما خبر ورود این دست خودروها به ایران یه کم جالبه. اولین خودروهای هیبریدی ایران شاید یکی از این سه تا گزینه باشه. تویوتا کمری هیبریدی ، کرولا و یا نیسان لیف!!!

لیف (LEAF) از چهار کلمه ی Leading, Environmentally Friendly, Affordable, Family Car به معنی پیشتاز، دوستار محیط، ارزان و خودروی مناسب خانواده تشکیل شده. لیف روی پلتفرم خودروی نیسان تیدا طراحی شده که از یه پیشرانه ی هیبریدی با موتور احتراق درونی ۱۱۰ اسب بخاری و یه موتور الکتریکی ۳۳ اسب بخاری بهره می بره. انژری الکتریکی درون یه باتری بزرگ ۹۰ کیلووات لیتیوم یونی ذخیره می شه که به خودرو این امکان رو می ده تا ۱۶۰ کیلومتر را بدون مصرف کردن حتی یک قطره بنزین طی کنه.

باتری لیف با سه نوع ولتاژ ۴۴۰ ، ۲۲۰ و ۱۱۰ ولت شارژ می شه و مدت زمان لازم برای فول شارژ شدن توسط برق ۲۲۰ ولت حدود ۴ ساعته.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 21:9  توسط محمدعلی جعفری  | 

قيمت انواع خودرو سواري در بازار

قيمت انواع خودرو سواري در بازار (قيمت به ميليون تومان)

تاریخ انتشار : 19 اسفند 1388

نام و مشخصات خودرو رنــگ بازار
وانت باردو دوگانه سوز سفيد 6.58
سواري روا بنزيني نوك مدادي متاليك 8.8
سواري روا دوگانه سوز نوك مدادي متاليك 9.8
سواري پژو 206 تیپ 2 سفید 13.65
سواري پژو 206 تیپ 2 خاكستري 13.6
سواري پژو 206 تیپ 2، ABS خاكستري 14.4
سواري پژو 206 تیپ 2، ABS سفید 14.5
سواري پژو 206 تیپ 3 سفید 15.4
سواري پژو 206 اتوماتیک تیپ6 سفید 18.5
سواري پژو 206 S D، 20V دوگانه‌سوز سفيد 16.3
سواري پژو 206 S D، 20V سفید 14.1
سواري پژو 206 S D، 1V سفید 15.1
سواري پژو 206 S D، 8V سفيد 16.6
سواري پژو 206 S D، 9V سفید 19.3
سواري پژو 405 بنزینی نقره‌ای 13.25
سواري پژو 405 بنزینی خاكستري 13.2
سواري پژو 405 دوگانه سوز نقره‌ای 14.4
سواري پژو 405 دوگانه سوز خاكستري 14.3
سواری پژو پارس بنزيني سفيد 17.25
سواری پژو پارس دوگانه‌سوز، ABS سفيد 18.85
سواری پژو پارس دوگانه‌سوز سفيد 17.82
سواري پژو پارس ELX سفید 22.7
سمند EL دوگانه سوز سفيد 14.05
سمند LX خاكستري 15.05
سمند LXدوگانه سوز سفيد 16.3
سمند سورن سفيد 16.95
سوزوکي دنده‌اي نقره‌اي 37.5
سوزوکي اتوماتيک نقره‌اي 41.5
وانت نیسان آبی 10.75
وانت پیکاپ تک کابین بهترین رنگ 23.6
وانت پیکاپ دو کابین بهترین رنگ 28
وانت تک کابین مزدا 2000 بهترین رنگ 12.75
وانت دو کابین مزدا 2000 بهترین رنگ 14.55
سواري مزدا (3) تيپ 1 بهترین رنگ 31.5
سواري مزدا (3) تيپ 2 بهترین رنگ 33.6
سواري مزدا (3) تيپ3 بهترین رنگ 35.7
پراید سايپا 141 نقره‌اي 8.1
پراید صبا دوگانه‌سوز سفيد صدفي 8.8
پراید سايپا 132 سفید صدفي 8.1
زانتیا تنوع رنگ 27.45
C5 بهترين رنگ 35.9
GN2 بهترين رنگ 30
سواری ریو سفید صدفی 13.9
ماكسيما اتوماتيك بهترين رنگ 40
ماكسيما دنده‌اي بهترين رنگ 37
پيكاپ دوكابين(فول) بهترين رنگ 28.5
رونيز بهترين رنگ 31.5
مورانو 2010 بهترين رنگ 90
كمري 2400GLX اتوماتيك(فول) بهترين رنگ 42.55
پرادو2700-GX8 اتوماتيك چهار درب(فول) بهترين رنگ 68
پرادو4000-VX5 اتوماتيك دو درب(فول) بهترين رنگ 78
كرولا 1800 – GLI اتوماتيك بهترين رنگ 41.4
وانت هايلوكس دو كابين 2000 تك ديفرانسيل بهترين رنگ 40
وانت هايلوكس دو كابين 2700 تك ديفرانسيل بهترين رنگ 32
مگان دنده‌اي 1600 بهترين رنگ 28
مگان اتوماتيك 2000 بهترين رنگ 31.5
هیوندا ورنا بهترين رنگ 18
هیوندا آوانته دنده ای(فول) بهترين رنگ 26
هیوندا آوانته اتوماتیک(فول) بهترين رنگ 31.5
كوپه 2700 اتومات بهترين رنگ 38
توسان 2700GLS اتوماتيك بهترين رنگ 41
سانتافه 2700 اتوماتيك بهترين رنگ 53
سوناتا 2400GLS اتوماتيك بهترين رنگ 43
آزرا 3300 GLS اتوماتيك بهترين رنگ 52
فولکس گل تنوع رنگ 17.5
سواری MVM ـ 110 تنوع رنگ 8.6
تندر 90، E0 بهترين رنگ 11.4
تندر 90، E1 بهترين رنگ 12.4
ت
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 14:58  توسط محمدعلی جعفری  | 

نام جديد مينياتور

نام جديد مينياتور ارديبهشت اعلام مي شود
خبرگزاري فارس: مدير ارتباطات سايپا از تشكيل كميته تغيير نام مينياتور و اعلام نام جديد اين خودروي ايراني در ارديبهشت ماه خبر داد.
مدير ارتباطات سايپا در گفت‌وگو با فارس:
نام جديد مينياتور ارديبهشت اعلام مي شود

خبرگزاري فارس: مدير ارتباطات سايپا از تشكيل كميته تغيير نام مينياتور و اعلام نام جديد اين خودروي ايراني در ارديبهشت ماه خبر داد.

حسن شاهرخي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم تغيير نام خودروي مينياتور، كميته‌اي با مسئوليت مديريت ارتباطات سايپا براي انتخاب نام جديد مينياتور تشكيل شد و بر اين اساس طي يك فراخوان در رسانه‌هاي عمومي نسبت به جمع‌آوري و بررسي اسامي پيشنهادي اقدام خواهد شد.
وي افزود: در انتخاب نام جديد مينياتور سعي مي‌شود، يك اسم كاملا ايراني برگزيده شود و نام مورد نظر با مشورت زبان شناسان مورد ارزيابي قرار گيرد تا در ساير زبانهاي دنيا داراي معني نامطلوبي نباشد.
وي با بيان اينكه نام جديد خودروي كاملا ايراني سايپا با نظر كارشناسان جامعه شناسي و همچنين كارشناسان ثبت انتخاب خواهد شد، تصريح كرد: اين نام از نظر تجاري نيز بايد داراي شرايط قابل قبولي باشد.
به گفته شاهرخي اسم جديد مينياتور طي يك هفته آينده تعيين مي‌شود اما اين نام در روز افتتاح سايت سايپا در كاشان توسط مدير عامل اين گروه خودروسازي اعلام عمومي خواهد شد.
وي پيش‌بيني كرد سايت كاشان كه خط توليد مينياتور در آن ايجاد شده در ارديبهشت
ماه به بهره‌برداري برسد.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 14:57  توسط محمدعلی جعفری  | 

محصول جدید ایران خودرو







+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 14:39  توسط محمدعلی جعفری  | 

FIAT 500

FIAT 500

Nový Fiat 500 oficiálně

فیات 500 اولین بار تقریبا پس از جنگ جهانی دوم به بازار وارد شد . دقیقا زمانی که مردم نیاز به اتومبیلی جمع و جور ,  ارزان قیمت ,  کارآمد , بدون استهلاک و ... داشتند  . در آن زمان هم این اتومبیل با استقبال خوش نظیری روبرو شد . این اولین باری پس از آن زمان است که فیات به فکر این افتاده تا در آلبوم خانوادگی خود گذری بزند و یه حالی بهش بده !
فیات 500 امروزی اتومبیلی است زیبا , کوچک , با امکانات فوق العاده , اقتصادی , کم مصرف , کم استهلاک , پر کاربرد و پر بازده می باشد . تعجب نکنید که گه بگم این اولین اتومبیلی است که در 500 هزار نوع قابل سفارش می باشد . چرا که این اتومبیل را می توان به صور زیر سفارش داد :

 ۳ نوع موتور گوناگون , 15 نوع تودوزی و تزئینات و تجملات , در 12 رنگ , 9 مدل رینگ , 19 مدل لاستیک !
ذکر شد در 12 رنگ بدنه ایت اتومبیل قابل سفارش می باشد . 6 رنگ بدنه دقیقا همانند دهه ی 50 و 60 میلادی می باشد و بقیه کاملا جدید می باشد . 
این اتومبیل از نظر زیبایی هیچ کمبودی را در خود حس نمی کند . با توجه به این که ظاهر آن تکمیل شده ی دهه ی 50 و 60 می باشد و جلو آن که دقیقا با کمی تغییرات همان است . تمامی این موارد ناشی از اصالت بی نظیر و والای این خودرو می باشد .
امکانات محوری این خودرو عبارت است از : سیستم ضد لغزش ای اس پی , فرمان ارگونومیک , جی پی اس , صندلی های چرم , سان روف , خروجی , رینگ و لاستیک , آی پاد , خروجی شارژر موبایل و لپ تاپ و آی پاد , فرمان چرم , پدال های استیل و بسیاری موارد دیگر ....

 این اتومبیل در مدل موتور های 1/2 , 1/3 و 1/4 لیتری ارائه می شود .
شما حتی می توانید شکل سوئیچ و سر سوئیچی اتومبیل خود را انتخاب کنید .
نمی دونم چرا یاد سمند افتادم

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 14:32  توسط محمدعلی جعفری  | 

VOLVO Recharge Concept

Volvo ReCharge Concept

پاکیزه بودن از نظر ولوو . . .

همیشه وقتی که اتومبیلی با حتی یکی از صفات فوق آئرودینامیک , بی نظیر , زیبا به تمام معنا , قدرتمند , پاکیزه و ... را در سایت ها می بینیم مطمئنا گوشه ی نام آن کلمهی کانسپ ( مخصوص آینده ) را مشاهده می کنیم و حالمون گرفته میشه !

کاملا از این نکته برآمده می شود که با تمام پیشرفت های شایان در زمینه ی اتومبیل و حمل و نقل هنوز هم در آغاز راه به سر می بریم .

یکی از این اتومبیل های زیبا , نیرومند و بدون مصرف ولووی معرفی شده ی این مقاله ی ما هست . اتومبیلی با ظاهر زیبا و با مصرف صفر و سوخت برق . به صورتی که یک کابل معمولی برق زیر جلو پنجره ی جلو از درون قابی در آمده و به راحتی درون پریز برق منزل شما فرو می رود و برای مدت 3 ساعت به برق باقی می ماند تا شارژ کامل شده و به ازای این مقادار انرژی قادر است مسافت 100 کیلومتر را بپیماید . که خوب هنوز هم کم است . اگر این میزان می توانست به 300 کیلومتر سعود کند بی نظیر بود . حال ممکن بگویید کهاگر در وسط جاده شارژ تمام شد چه ؟! باز در این جا مخزن بنزینی تعبیه شده است که اتومبیل قادر است در هر 100 کیلومتر میزان 5/5 لیتر را به مصرف برساند که باز هم کم است .

جالب است که ین خودرو از موارد دیگر هم چیزی کم ندارد . برای مثال شتابی ( صفر تا 100 ) برابر 9 ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر 160 کیلومتر بر ساعت می باشد .

توزیع متقارن وزن , چهار موتور برای چهار چرخ , امکانات رفاهی مطلوب , استحکام بالا , 4 چرخ گردان و قابلیت تبدیل به دو چرخ , باتری های لیتیوم فوق العاده قوی و موتور اصلی درون سوز از جمله نکات خاص دیگر در این اتومبیل است .

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 14:32  توسط محمدعلی جعفری  | 

TOYOTA COROLLA 2008

TOYOTA COROLLA 2008

 

 

زیبا , شیک , جدید , پیشرفته و مجهز

« خبر فوری : شرکتی را سراغ داریم که سازنده ی قاب به اندازه ی مناسب برای تویوتا کرولا 2006 است که در صورت درخواست بینندگان آدرس و شماره را تقدیم خواهیم کرد . »

آخرین کرولای تولید شده (2008 ) مدتی ( در حدود 3 ماه ) است که در نمایشگاههای مختلف خودرو حضور به هم رسانیده و آماده ی فروش می باشد . این خودروی زیبا انگار هیچ عیب خاصی را به خود نسبت نمی دهد و در بین رقبا انصافا که حرف اول وآخر را می زند . ظاهرا و باطنا که با ارائه ی کرولای 2006 به بازار و علارغم استقبال نسبتا خوب از آن , مهندسان دریافتند که برای کوچکترین عیب ممکن همانند قاب پلاک , عده ی بسیار زیادی از خریداران تشنه ی بازار های ایران و سایر کشورها از خرید این اتومبیل ( در مدل 2006 ) صرف نظر کرده و به خودروهای رقیب و حتی با امکانات کمتر رو آوردند . پس حال موقع این بود که طرحی نو ارائه شود که دقیقا در بهترین زمان ممکن هم این مهم , تحقق یافت . صندلی های مخمل , بدنه ی زیبا و جمع و جور , درونی شکیل و سیستم صوتی و ... بیش از پیش افراد را مجذوب این خودرو می نماید . این کرولای جدید و بسیار زیبا دهمین نسل از مدلی است که در طول سالیان دراز بالاترین فروش را به خود نسبت داده است . به گفته ی یکی از مسئولین فروش این قسمت از تویوتا نمای بیرونی اتومبیل افراد را مجذوب اتومبیل کرده و نمای داخلی و امکانات افراد را به خرید تشویق می نماید . ورود کرولای 2008 دقیقا به همان اندازه افراد را متعجب کرد که کمری 2007 معرفی گردید . هر دو با مدل قبلی خود ( 2007 و 2006 ) هیچ شباهتی نداشته و بیشتر به معرفی نسلی تازه شباهت داشتند . فعلا میشه رقبای موجود در بازار ایران کرولا رو از جمله ی مزدا3 , مگان ,کمری های موجود 2006 و .... برشمرد .که  مگان رو به دلیل اندکی قدیمی بودن و تکراری شدن کنار بگذاریم و بعد بین مزدا3 و کرولا قضاوت کنیم . که باز میشه کرولا رو .......

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 14:29  توسط محمدعلی جعفری  | 

هیوندایی

 

Hyundai Tiburon 2007 

مدتی بود که به دلیل مشغله های بسیار زیاد , زمان لازم را برای حضور در محضر شما رو نداشتم که عذر می خواهم . تا قبل از عید و بعد از آن و در خود ایام عید هم در کنار شما بوده و مقاله های بسیاری را با هم در مورد اتومبیل های داخل و خارج مرور خواهیم کرد .

خوب زیاد از موضوع غافل نشویم . چندی است که اتومبیلهای تازه ای در حال ورود به بازار کشور می باشد . حتی اتومبیل های کوپه که از جمله ی آنها : هیوندای , آئودی تی تی , مرسدس اس ال کا , مرسدس اس ال آر  و .....   . که البته برخی از این اتومبیل ها تا 9 ماه پیش هم در داخل حضور داشتند اما در حال حاضر به صورت گسترده و در مدل های تازه وارد بازار کشور شده اند . البته به غیر از مرسدس اس ال آر که به صورت کاملا شخصی و در تعداد بسیار محدودی وارد کشور شده است . از گروه یاد شده ارزان ترین آنها هیوندای کوپه و گران قیمت ترین آنها اس ال آر است . مهمترین نکته در مورد این گونه اتومبیل ها ( کوپه )در ایران این است که حتی از زمان طاغوت که واردات در سطح گسترده ای بود , نیز مردم از تیپ کوپه استقبال نکردند .

به هیوندای کوپه می پردازیم . شرکت هیوندای را باید در امر تولید اتومبیل های تازه و شیک , شرکتی موفق دانست . چرا که در اوایل دهه ی هشتاد میلادی که کار خود را با میتسوبیشی شروع کرد و پس از آن جدا شد , مقداری رکود داشت . اما در سالهای اخیر خودروسازی بسیار مطرح قرار گرفته است به گونه ای که اتومبیل های آن را در تمام دنیا خواهید یافت . اتومبیل های حاضر هیوندای در ایران عبارتند از : هیوندای سانتافه , سوناتا , آوانته , آزرا و .... و تا حال که این کوپه  بر اساس آخرین اخبار برای اولید بار به تعداد 120 عدد وارد شده است .

ظاهر بیرونی هیوندای کوپه تیبورون :

در جلو خودرو چراغ هایی بزرگ و کشیده شده به طرفین خودرو وجود دارد که گویای اصالت این خودرو و اجدادش می باشد . البته شاید تابلو ترین موردی که در همان نگاه اول نگاه تیز بین شما را به خود جلب کند , ......    
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389ساعت 14:28  توسط محمدعلی جعفری  | 

مختصیات چيرمن3200- 2800سي سي

 خودروي چيرمن (بنز کره اي)
چيرمن3200- 2800سي سي

موتور 6سيلندر dohc
قدرت (اسب بخار) 253 در 6000 دور-230 در 6000 دور
تورک (نيوتون-متر) 304.8 در4500-4900 دور- 271.2 در 4500-4900 دور
گيربکس 5 دنده اتوماتيك
وزن خالص 1637 كيلوگرم
حداكثر وزن 2280 کيلوگرم
حجم باک(ليتر) 80
مصرف سوخت در شهر
(ليتر در صد کيلومتر) 13.1
مصرف سوخت در بزرگراه
(ليتر در صد کيلومتر) 10.3
شتاب صفر تا صد (ثانيه) 8.9- 10.9
حداکثر سرعت 210 کيلومتر در ساعت
ترمزجلو ديسكي خنك شونده مركب
ترمز عقب ديسكي
فرمان تمام هيدروليك
طول خودرو 5055 ميليمتر
عرض خودرو 1825 ميليمتر
ارتفاع خودرو 1465 ميليمتر
فاصله محورها 2900 ميليمتر
حداقل فاصله تا زمين 180 ميليمتر
حداقل شعاع گردش 5.4 متر
چرخها 215/60آر16

اين عكسها مال دوو چيرمنه. دقيقا هموني كه داره تو ايران توليد ميشه :




و در ادامه :

این خودرو در کلاس S (بزرگ ترین کلاس خودروهای سواری جهان) محصولی کاملا مدرن بوده و براساس آخرین تکنولوژی صنعت خودرو طراحی و تولید شده است.
این خودرو در دو مدل..........

CM600S و CM500S تولید که هر کدام از این مدل ها به صورت High Lux و Lux می باشد. خودرو

مذکور دارای قوای محرکه از نوع EP-32 که از سری موتورهای مرسدس بنز می باشد. این موتور

تحت لیسانس فنی مرسدس بنز آلمان در شرکت سانگ یانگ کره تولید می گردد. حجم موتور

3200 CC و قدرت موتور 253 اسب بخار در سیستم SAE می باشد،‌ و نیز شتاب این خودرو 8.1

ثانیه (صفر تا صد) است. شایان ذکر است که موتور یاد شده کلیه استانداردهای زیست محیطی

اروپا و دارای استاندارد EURO2 بوده که قابلیت تبدیل به استانداردهای EURO3 و EURO4 را نیز

دارا می باشد.
از دیگر مزایای این خوردو گیربکس 5 دنده اتوماتیک ZF آلمان است. سیستم

های ایمنی پیشرفته خودرو: * سیستم تعلیق و ترمز این خودرو جز مدرن ترین و پیشرفته ترین

سیستم موجود در صنایع خودروسازی جهان است که با توجه به هزینه بسیار گزاف آن فقط بر

روی خودروهای مدرن (Luxury) نصب می گردد. * فرمان هیدرولیک ساچمه ای تمام اتوماتیک با

قدرت مانور فوق العاده. * سیستم ترمز: جلو: دیسکی خنک شونده عقب: دیسکی ABS: (4-

channel ABS، 4-wheel) ترمز ضد قفل با چهار کانال مجزای ABS برای هر چرخ. ESP

(ESP+ASR) : (Electronic Stabiliry Program) به طور هوشمند و مستمر (هر هزارم ثانیه)

وضعیت خودرو و جاده را بررسی و در نهایت مناسبترین سیستم ترمز موجود در خودرو را با لحاظ

نمودن وضعیت جاده انتخاب می نماید و همچنین این سیستم ترمز در شرایط جاده های برفی و

زمستانی با ترکیب ترمز ABS و استفاده از قدرت موتور به راننده کمک می نماید که خودرو را به

سادگی کنترل و متوقف نماید. ABD: این سیستم ترمز در جهت توقف کامل خودروی با کمک

ECU و چهار سنسور و کانال مجزا برای هر چرخ کمک می نماید در شرایط جاده ای متفاوت چرخ

ها را کنترل نموده و مانع از انحراف و تغییر جهت خودرو در شرایط جاده ای لغزنده و بارانی،

خاکی،‌ دست انداز و همچنین در ترمزهای شدید و ناگهانی می شود.

* ایمنی: خودروی چیرمن کلیه تست ها و آزمایشات مربوط به Side impact & Front Impact (انهدام خودرو از ناحیه

جلو و انهدام خودرو از نواحی جانبی) را در معتبرترین مراکز تست خودروی اروپا گذرانده است و

طبق آمار و اطلاعات موجود این خودرو در تصادفات از ناحیه جلو خودرو و با حداکثر سرعت، تنها

40٪ منطقه مربوط به محفظه موتور منهدم شده و در نتیجه کابین خودرو و سرنشینان آن ایمن

خواهند بود. * سیستم ناوبری: سیستم ناوبری خودروی چیرمن از لحاظ سخت افزاری موجود

بوده و قابلیت نصب نرم افزارهای مربوطه را (نقشه الکترونیک جاده ها،‌ راه ها و خیابان های

کشور) در صورت وجود و ارتباط از طریق GPS دارد. (انتخابی) * کیسه هوای راننده و سرنشین *

سیستم ایمنی ضد سرقت IMMOBILIZER. * سیستم هشدار دهنده فاصله عقب. * سیستم

تعلیق الکترونیک ECS این سیستم تعلیق هوشمند بوده و در نتیجه حداکثر راحتی و رفاه

سرنشینان خودرو را در شرایط جاده ای نامناسب و ناهموار فراهم می آورد. * کمربند ایمنی

پیش کشنده PRETENSIONER با قابلیت تنظیم ارتفاع و کاهنده فشار. * فرمان و پدال های جمع

شونده هنگام تصادف. امکانات و تجهیزات رفاهی: این خودرو مجهز به امکانات و تجهیزات

رفاهی بسیار مدرن می باشد از جمله این امکانات می توان: - مجهز به سیستم صوتی و

تصویری فوق العاده لوکس (تلویزیون – مانیتور LCD جلو به صورت TOUCH SCREEN – مانیتور LCD

عقب – ورودی AV – CD Changer) به همراه کنترل سیستم صوتی و تصویری روی کنسول

عقب و فرمان به همراه 12 بلندگو. - مجهز به سیستم تهویه تمام اتوماتیک همراه با سیستم

بهبود کیفیت هوا و سیستم تصفیه هوای داخلی خودرو (VAPS). - آینه داخلی برقی ضد نور. -

آینه های جانبی برقی با گرم کن کننده، ضد بخار و ضد نور با امکان تغییر زاویه آینه ها به هنگام

دنده عقب با قابلیت جمع کننده اتوماتیک. - شیشه های ضد نور. - چراغ های اتوماتیک جلو

(حساس به نور محیط) - مجهز به صندلی های برقی و تمام اتوماتیک (حرکت صندلی راننده در 8

جهت، صندلی سرنشین در چهار جهت، ‌صندلی متحرک سرنشینان عقب و حرکت اتوماتیک کلیه

صندلی ها به عقب موقع سوار و پیاده شدن همچنین دارای سه حفاظت جهت حفظ موقعیت

صندلی راننده، ‌فرمان و آیینه های داخل و جانبی). - تودوزی های چرم طبیعی شامل صندلی

ها، فرمان،‌ دسته دنده و رودری ها. - فرمان قابل تنظیم برقی (ارتفاع و زاویه). - تزئینات داخلی

طرح چوب. این خودرو مدرن در گروه خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس توسط قوی ترین تیم

مهندسی خودرو کشور در شهرستان ساوه تولید می شود
+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم فروردین 1389ساعت 20:33  توسط محمدعلی جعفری  | 

مختصیات چيرمن3200- 2800سي سي

 خودروي چيرمن (بنز کره اي)
چيرمن3200- 2800سي سي

موتور 6سيلندر dohc
قدرت (اسب بخار) 253 در 6000 دور-230 در 6000 دور
تورک (نيوتون-متر) 304.8 در4500-4900 دور- 271.2 در 4500-4900 دور
گيربکس 5 دنده اتوماتيك
وزن خالص 1637 كيلوگرم
حداكثر وزن 2280 کيلوگرم
حجم باک(ليتر) 80
مصرف سوخت در شهر
(ليتر در صد کيلومتر) 13.1
مصرف سوخت در بزرگراه
(ليتر در صد کيلومتر) 10.3
شتاب صفر تا صد (ثانيه) 8.9- 10.9
حداکثر سرعت 210 کيلومتر در ساعت
ترمزجلو ديسكي خنك شونده مركب
ترمز عقب ديسكي
فرمان تمام هيدروليك
طول خودرو 5055 ميليمتر
عرض خودرو 1825 ميليمتر
ارتفاع خودرو 1465 ميليمتر
فاصله محورها 2900 ميليمتر
حداقل فاصله تا زمين 180 ميليمتر
حداقل شعاع گردش 5.4 متر
چرخها 215/60آر16

اين عكسها مال دوو چيرمنه. دقيقا هموني كه داره تو ايران توليد ميشه :




و در ادامه :

این خودرو در کلاس S (بزرگ ترین کلاس خودروهای سواری جهان) محصولی کاملا مدرن بوده و براساس آخرین تکنولوژی صنعت خودرو طراحی و تولید شده است.
این خودرو در دو مدل..........

CM600S و CM500S تولید که هر کدام از این مدل ها به صورت High Lux و Lux می باشد. خودرو

مذکور دارای قوای محرکه از نوع EP-32 که از سری موتورهای مرسدس بنز می باشد. این موتور

تحت لیسانس فنی مرسدس بنز آلمان در شرکت سانگ یانگ کره تولید می گردد. حجم موتور

3200 CC و قدرت موتور 253 اسب بخار در سیستم SAE می باشد،‌ و نیز شتاب این خودرو 8.1

ثانیه (صفر تا صد) است. شایان ذکر است که موتور یاد شده کلیه استانداردهای زیست محیطی

اروپا و دارای استاندارد EURO2 بوده که قابلیت تبدیل به استانداردهای EURO3 و EURO4 را نیز

دارا می باشد.
از دیگر مزایای این خوردو گیربکس 5 دنده اتوماتیک ZF آلمان است. سیستم

های ایمنی پیشرفته خودرو: * سیستم تعلیق و ترمز این خودرو جز مدرن ترین و پیشرفته ترین

سیستم موجود در صنایع خودروسازی جهان است که با توجه به هزینه بسیار گزاف آن فقط بر

روی خودروهای مدرن (Luxury) نصب می گردد. * فرمان هیدرولیک ساچمه ای تمام اتوماتیک با

قدرت مانور فوق العاده. * سیستم ترمز: جلو: دیسکی خنک شونده عقب: دیسکی ABS: (4-

channel ABS، 4-wheel) ترمز ضد قفل با چهار کانال مجزای ABS برای هر چرخ. ESP

(ESP+ASR) : (Electronic Stabiliry Program) به طور هوشمند و مستمر (هر هزارم ثانیه)

وضعیت خودرو و جاده را بررسی و در نهایت مناسبترین سیستم ترمز موجود در خودرو را با لحاظ

نمودن وضعیت جاده انتخاب می نماید و همچنین این سیستم ترمز در شرایط جاده های برفی و

زمستانی با ترکیب ترمز ABS و استفاده از قدرت موتور به راننده کمک می نماید که خودرو را به

سادگی کنترل و متوقف نماید. ABD: این سیستم ترمز در جهت توقف کامل خودروی با کمک

ECU و چهار سنسور و کانال مجزا برای هر چرخ کمک می نماید در شرایط جاده ای متفاوت چرخ

ها را کنترل نموده و مانع از انحراف و تغییر جهت خودرو در شرایط جاده ای لغزنده و بارانی،

خاکی،‌ دست انداز و همچنین در ترمزهای شدید و ناگهانی می شود.

* ایمنی: خودروی چیرمن کلیه تست ها و آزمایشات مربوط به Side impact & Front Impact (انهدام خودرو از ناحیه

جلو و انهدام خودرو از نواحی جانبی) را در معتبرترین مراکز تست خودروی اروپا گذرانده است و

طبق آمار و اطلاعات موجود این خودرو در تصادفات از ناحیه جلو خودرو و با حداکثر سرعت، تنها

40٪ منطقه مربوط به محفظه موتور منهدم شده و در نتیجه کابین خودرو و سرنشینان آن ایمن

خواهند بود. * سیستم ناوبری: سیستم ناوبری خودروی چیرمن از لحاظ سخت افزاری موجود

بوده و قابلیت نصب نرم افزارهای مربوطه را (نقشه الکترونیک جاده ها،‌ راه ها و خیابان های

کشور) در صورت وجود و ارتباط از طریق GPS دارد. (انتخابی) * کیسه هوای راننده و سرنشین *

سیستم ایمنی ضد سرقت IMMOBILIZER. * سیستم هشدار دهنده فاصله عقب. * سیستم

تعلیق الکترونیک ECS این سیستم تعلیق هوشمند بوده و در نتیجه حداکثر راحتی و رفاه

سرنشینان خودرو را در شرایط جاده ای نامناسب و ناهموار فراهم می آورد. * کمربند ایمنی

پیش کشنده PRETENSIONER با قابلیت تنظیم ارتفاع و کاهنده فشار. * فرمان و پدال های جمع

شونده هنگام تصادف. امکانات و تجهیزات رفاهی: این خودرو مجهز به امکانات و تجهیزات

رفاهی بسیار مدرن می باشد از جمله این امکانات می توان: - مجهز به سیستم صوتی و

تصویری فوق العاده لوکس (تلویزیون – مانیتور LCD جلو به صورت TOUCH SCREEN – مانیتور LCD

عقب – ورودی AV – CD Changer) به همراه کنترل سیستم صوتی و تصویری روی کنسول

عقب و فرمان به همراه 12 بلندگو. - مجهز به سیستم تهویه تمام اتوماتیک همراه با سیستم

بهبود کیفیت هوا و سیستم تصفیه هوای داخلی خودرو (VAPS). - آینه داخلی برقی ضد نور. -

آینه های جانبی برقی با گرم کن کننده، ضد بخار و ضد نور با امکان تغییر زاویه آینه ها به هنگام

دنده عقب با قابلیت جمع کننده اتوماتیک. - شیشه های ضد نور. - چراغ های اتوماتیک جلو

(حساس به نور محیط) - مجهز به صندلی های برقی و تمام اتوماتیک (حرکت صندلی راننده در 8

جهت، صندلی سرنشین در چهار جهت، ‌صندلی متحرک سرنشینان عقب و حرکت اتوماتیک کلیه

صندلی ها به عقب موقع سوار و پیاده شدن همچنین دارای سه حفاظت جهت حفظ موقعیت

صندلی راننده، ‌فرمان و آیینه های داخل و جانبی). - تودوزی های چرم طبیعی شامل صندلی

ها، فرمان،‌ دسته دنده و رودری ها. - فرمان قابل تنظیم برقی (ارتفاع و زاویه). - تزئینات داخلی

طرح چوب. این خودرو مدرن در گروه خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس توسط قوی ترین تیم

مهندسی خودرو کشور در شهرستان ساوه تولید می شود
+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم فروردین 1389ساعت 20:33  توسط محمدعلی جعفری  | 

به زودی؛ خودروی سواری بنز E280 در تاپ خودرو تولید و روانه بازار کشور می شود

به زودی؛ خودروی سواری بنز E280 در تاپ خودرو تولید و روانه بازار کشور می شود


مدیرعامل تاپ خودرو خبر داد: بنز E280 به بازار عرضه خواهد شد سال 85؛ 100 دستگاه بنز سواری تولید و عرضه شد
علی جعفری مدیرعامل تاپ خودرو، با اعلام این خبر افزود: تولید بنز سواری از سال گذشته در شرکت تاپ خودرو آغاز شده است.
وی اظهار داشت: سال گذشته حدود 100 دستگاه بنز سواری E350 و E200 در مجموعه تاپ خودرو تولید و به بازار عرضه شد.
جعفری برنامه سالجاری تاپ خودرو را تولید 700 دستگاه خودروی سواری بنز دانست که روند افزایشی تولید همراه با عرضه مدل های روز، از مهمترین برنامه های امسال این شرکت خواهد بود.
مدیرعامل تاپ خودرو در خصوص قیمت گذاری محصولات بنز و رنج قیمتی این محصولات در کشور، تصریح کرد: ما بسته به نوع آپشن های تولیدی، رنج قیمت محصولات سواری بنز را باز گذاشته ایم تا برای مشتریان جای انتخاب بیشتری فراهم باشد.
وی ارزان ترین خودروی سواری بنز تولید تاپ خودرو را E200 و به قیمت 600 میلیون ریال اعلام کرد.
جعفری میزان تقاضای بازار برای خودروهای سواری بنز را به دلیل رقابت قیمت محصولات داخلی با خودروهای وارداتی، خوب توصیف کرد و تاکید کرد: ما با توجه به درخواست بازار، نسبت به تولید و عرضه محصولات بنز اقدام می کنیم.
وی در پاسخ به اینکه "آیا مسئله تحریم های بانکی در روند تولید و حضور بنز در ایران تاثیری داشته اشت؟" گفت: در خصوص مسئله تحریم بانکی باید بگویم که فقط شرایط بازرگانی برای گشایش اعتبارها و پرداخت ها کمی سخت شده است.
مدیرعامل تاپ خودرو ادامه داد: در خصوص حضور بنز در ایران نیز همیشه گفتم که دایملر کرایسلر تنها خودروسازی بود که در زمان جنگ ایران و عراق از کشور ما خارج نشد و هم اکنون نیز بحث خروج بنز چه در زمینه کامیون و چه سواری مطرح نیست.
جعفری در پایان بیشترین فروش محصولات سواری بنز را در شهرهای بزرگ کشور مانند تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد دانست که هم بصورت نقدی و هم شرایط لیزینگ فروش خودرو انجام شده است.
یادآورمی شود که خردادماه 85، مدیرعامل شرکت تاپ خودرو خبر از عرضه یک هزار دستگاه بنز سواری مطابق با کیفیت و استاندارد محصولات بنز در اروپا، برای سال گذشته و بازار داخلی داده بود.
+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم فروردین 1389ساعت 20:31  توسط محمدعلی جعفری  | 

***تاریخچه مرسدس بنز***

***تاریخچه مرسدس بنز***

مرسدس نام يك دختر اسپانيايي است و اصولاً‌ يك اسم اسپانيايي است كه به معناي وقار و زيبايي است.
آن آرم جاودان در سال 1903 طراحي گرديد اما در سالهاي 1909 ( دو بار ) ،‌ 1916 و 1921 تكامل يافت تا اينكه در سال 1926 به يك ستاره طلايي با دايره اي كه دور آن را محصور كرده بود مبدل گرديد و تا به امروز به همين شكل و شمايل ماند.

كارل بنز در بيست و پنج نوامبر سال 1844 در كاسروه ( يكي از شهرهاي آلمان ) پا به عرصه وجود گذاشت وقتي دو ساله بود پدرش درگذشت . با وجود وضع بد مالي ‌، مادرش امكانات آموزشي را براي او فراهم نمود . كارل بنز دبيرستان را زير نظر (( فرديناند رتين بافر )) به پايان رساند و بعد از آن در دانشكده فني در شهر كاسروه ادامه تحصيل داد . همزمان با تحصيل يك دوره دو ساله را در يك كارخانه فني و مهندسي در كاسروه گذراند در مدتي كه آنجا بود ،‌ كارل تجربه هاي مقدماتي را در همه زمينه هاي فني كسب كرد . اولين تجربه كاري او ،‌ به عنوان يك طراح در ساخت يك كارخانه در شهر (( مانهايم )) بود . وي در سال 1868كارش را از دست داد و جذب شركتي به نام (( Gebruder Benckiser Eisen werke und Maschines Fabrik )) شد اين شركت بيشتر كارهاي ساختماني و پلسازي انجام مي داد . سپس در كارخانه (( Ben ckiser )) در وين مشغول بكار شد .
در سال 1871 اولين شركت خود را در مانهايم به كمك يك مكانيك به نام آگوست ريتر تاسيس كرد و به زودي معلوم شد ريتر همكار مناسبي نيست در نهايت بنز تنها با كمك نامزدش ‌، برتا رينگر ،‌ موفق شد بر موانعي كه سد راه او شده بودند پيروز شود يكي از دلايل پيروزي او اين بود كه برتا جهيزيه اش را فروخت و بنز توانست سهام ريتر را خريداري نمايد .
در سال 1872 برتا و كارل ازدواج نمودند. كارل و برتا پنج فرزند به نامهاي ايگن ( 1873 ) ،‌ ريچارد (‌1874 ) ‌، كلارا ( 1877 ) ‌، تايلد ( 182 )‌ ‌، الن (‌1890 ) داشتند .
بنز ابتدا در تجارت موفقيتي بدست نياورد و خوش شانس نبود .براي مثال (( Iron foumdry and mechanical work shop )) كه از كارگاههاي او بود توسط ماموران سلطنتي مصادره شد در طول اين مدت كارل تمام توانايي اش را روي توسعه موتورهاي دو زمانه متمركز كرد .
بنز چند امتياز مهم براي توليد و تكميل كردن موتور دو زمانه اش دريافت كرد ‌، و تا وقتي كه به استانداردهاي مورد نظرش نرسيد ‌، دست از كار نكشيد به عنوان مثال يكي از اين امتيازهايي كه به بنز اعطا شد اين بود كه سيستم موتورهاي سرعتش را تنظيم كند وي با كمك مخترعان و همكاران جديدش ‌، عكاس معروف (( اميل بوهلر )) و برادرش،‌ يك بازرگان و با پشتيباني مالي يك بانك در مانهايم يك شركت سهامي در سال 1882 تاسيس كردند و آن را (( Gas motoren-fabrik Mannheim )) ناميدند. كارل بنز 50% از سهام شركت را در اختيار داشت او به عنوان يك عضو هيئت مديره و سهام دار از حق اظهار نظر كمتري نسبت به ديگران برخوردار بود همكارانش (( ديگر سهامداران )) سعي كردند كه نفوذشان را در شركت بيشتر كنند و بالاخره اين برخوردها باعث شد كه بنز شركت را در سال 1883 ترك كند .
در سال 1883 بنز يك پشتيبان مالي ديگر را در ماكس رز پيدا نمود او كسي نبود جز (( بردريك ويلهم ابلينگر )) . فردريك فروشگاه دوچرخه فروشي را اداره مي نمود و بنز علاقه وافري را به وسايل موتوري در او يافت . در اكتبر همان سال بنز و 2 نفر ديگر كه يكي از آنها فردريك بود شركت (( Benz & co )) را تاسيس نمودند نيروي كار اين شركت به 25 نفر مي رسيد . اين كمپاني تا جايي پيشرفت كرد كه قادر بود امتياز توليد موتورهاي بنزيني را واگذار كند
اكنون بنز مي توانست بيشتر وقتش را وقف توسعه موتورهاي اتومبيل كند. وي راه خويش را از دايلمر جدا كرد و موتور چهار زمانه بنزيني خودش را بر روي كالسكه اي نصب كرد. در سال 1886 بنز از اولين خودروي خود پرده برداري كرد و آنرا به نمايش عمومي گذاشت .
بين سالهاي 1885 تا 1887 ،‌ سه مدل از اين نوع خودروها را طراحي كرد. مدل اول كه بنز آنرا در سال 1906 به موزه آلمان اهداء كرد. مدل دوم كه چندين بار طراحي و بازسازي شد. مدل سوم كه از چرخهاي چوبي استفاده مي كرد و (( برتا )) براي اولين بار با اين خودرو به مسافرتي طولاني رفت .
در سال 1886 توليدات بنز جوابگوي تقاضاي مردم براي خودرو نبود و او(( Benz & co . Rheinische Gas motoren Fabrik )) را به كارخانه بزرگتر در والدهافتتراس منتقل نمود. دراين كارخانه تا سال 1908 خودرو توليد مي شد. در سال 1893 مرسدس بنز خودروهايي توليد مي كرد كه مجهز به محورهاي پيچشي بود .
بين سالهاي 1894 تا 1901 بنز خودرو مدل (( velo )) را در كارخانه ((Benz & co )) توليد مي كرد. اين خودرو از قيمت متعادلي برخوردار بود و از اين خودرو دو نفره جمعاً‌ 120 دستگاه توليد شد. بتدريج Benz & co به قدري پيشرفت كرد كه پيشتاز در امر خودرو سازي شد و در نهايت در سال 1899 به يك شركت سهامي تبديل شد
(( جوليوس گان )) عضو هيئت مديره و مسئول امور بازرگاني شركت شد كارگران قسمت توليدي از 50 نفر در سال 1890 به 340 نفر در سال 1899 رسيد. در همين سال بنز به تنهايي 572 دستگاه خودرو توليد كرد .
24 ژانويه 1903 ‌، روزي بود كه كارل بنز از كارهاي فني كناره گيري كرد‌، و به عنوان ناظر هيئت مديره به كار خودش ادامه داد. اين اقدام او نتيجه مشاجره اي بود كه با مدير عامل داشت زيرا مدير عامل تصميم داشت كه از طراحان فرانسوي در طرح مانهايم استفاده كند و هدفش مقابله و رقابت با (( مرسدس )) بود . همچنين دو پسر كارل ‌، ايگن و ريچارد ‌، همراه با اين اقدام او شركت را ترك كردند اگر چه ريچارد در سال 1904 به عنوان مدير توليد خودروهاي مسافرتي به شركت برگشت. در پايان همان سال كل فروش شركت 3480 دستگاه بود .
در سال 1906 كارل بنز شركتي بنام (( Carl Benz shone )) در ليدنبورگ تاسيس كرد .
سهامداران اين شركت خودش و پسرانش بودند در ابتدا آنها سعيشان بر اين بود كه خودروهايي با موتور بخار توليد كنند با اين حال ‌، زمان به سرعت تغيير مي كرد و تقاضا براي اين موتورها به سرعت رو به كاهش بود . آنها مجبور شدند كه خط مش را تغيير دهند. در سال 1923 تعدادي از (( Benz 350 )) توليد شد. در اين زمان ،‌ خانواده بنز به شهر ليدنبورگ مهاجرت كردند. در سال 1912 وي شركت را به عنوان يك شريك ترك كرد و پسرانش ‌، ايگن و ريچارد را تنها گذاشت. شركت به سرعت پيشرفت كرد و شعبه هايي در بازارهاي مختلف ايجاد كرد. براي مثال در انگليس خودروهاي توليدي اين شركت ‌، بخاطر كيفيت بالايي كه داشتند به عنوان تاكسي بكار گرفته شدند و هر روز به محبوبيت آنها افزوده مي شد . در سال 1923 كارل آخرين خودروهاي توليدي خود را ساخت. اين خودرو يكي داراي 8 و ديگري 25 اسب بخار قدرت توليد مي كرد. هر دو اين خودروها را بنز براي استفاده شخصي خودش نگه داشت و از آنها لذت برد و هرگز آنها را نفروخت اين خودروها امروزه در موزه نگهداري مي شوند .
كارل بنز در چهارم آوريل 1929 در منزلش واقع در ليدنبورگ در گذشت و امروزه خانه اش به عنوان دفتر مركزي مرسدس بنز استفاده مي شود .

+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم فروردین 1389ساعت 20:30  توسط محمدعلی جعفری  | 

بنز 12 میلیونی در راه ایران

شرکت آلمانی مرسدس بنز، تولید کننده خودروهای لوکس و مدرن، قصد دارد تا مدلی از خودروهای خود را در ایران به قیمت 12 میلیون تومان به فروش برساند.
شرکت بنز، خودروی ارزان قیمتی روانه بازار ایران خواهد کرد.

به گزارش « فردا »، شرکت خودروی مرسدس بنز تصمیم گرفته است تا خودروی جدیدی با شرایطی استثنائی به ایران صادر نماید.

بنا بر این گزارش، شرکت آلمانی مرسدس بنز، تولید کننده خودروهای لوکس و مدرن، قصد دارد مدلی از خودروی خود را در ایران به قیمت 12 میلیون تومان به فروش برساند.

گفته می شود برخی مسئولان با طرح مسائلی همچون اثرات منفی احتمالی ورود این خودرو به صنعت خودروی کشور با ورود انبوه این خودرو مخالفت کرده اند.

این مدل بنز، خودرویی 2 نفره کروکی است و به آخرین امکانات روز دنیا مجهز است.
+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم فروردین 1389ساعت 20:29  توسط محمدعلی جعفری  | 

مرسدس بنز

مرسدس بنز، که در فارسی بیشتر به‌ بنز معروف است، نام خودروهای ساخت شرکت دایملر است. این شرکت ادامه قدیمی‌ترین سازنده خودرو در جهان است. گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی موتور چهار زمانه، پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر-بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم فروردین 1389ساعت 20:25  توسط محمدعلی جعفری  | 

برنامه‌ريزي و توسعه واردات خودروهاي BMW

برنامه‌ريزي و توسعه واردات خودروهاي BMW از آن سال آغاز و در اواخر سال 1383 اولين مجوز واردات خودروهاي اين شركت در ايران صادر و واردات آن توسط موسسه نورياني آغاز شد.
از سال 1379 تا به امروز 3هزار دستگاه خودرو BMW وارد كشور شده كه طي سال جاري كمپاني نورياني مبادرت به واردات 300 الي 400 دستگاه كرده كه نسبت به 6 ماهه سال گذشته با كاهش واردات روبه‌رو بوده است.
در حال حاضر اين شركت مدل‌هاي مختلفي از BMW را وارد كشور كرده كه از جمله آن مي‌توان به سري جديد 1، اتومبيل سال دنيا سري 3، سري‌هاي 5، 6، 7 و همچنين مدل X3 اشاره كرد.
به گفته مسوولان موسسه نورياني Z4 تنها خودرويي است كه به دليل توليد آن در آمريكا قابل ورود و عرضه در ايران نيست.
شركت BMW كه بنا دارد تا سال 2008 ميلادي فروش محصولات خود را در دنيا تا 30درصد رقم فعلي افزايش و به بيش از 4/1ميليون دستگاه برساند، به عنوان توليدكننده خودروهاي لوكس و ممتاز معروفيت دارد.
اين خودروساز آلماني كه با شركت بنز در ايران رقابت مي‌كند، برنامه‌هايي جهت گسترش فعاليت‌هاي خود در كشورمان مدنظر دارد كه يكي از اين فعاليت‌ها مونتاژ خودرو در ايران است كه مسوولان نورياني ارائه هر گونه اطلاعات در اين زمينه را به آينده موكول كرده‌اند. اما شنبه شب گذشته موسسه نورياني با دعوت از اصحاب مطبوعات به ارائه توضيحاتي در زمينه فعاليت‌هاي اين شركت پرداخت.
علي نورياني، مديرعامل موسسه نورياني كه نماينده انحصاري BMW در ايران است، يكشنبه شب‌ گذشته پس از توضيحاتي در مورد تغيير و پيشرفت‌هاي ساختار سازماني اين شركت تصريح كرد كه از ابتداي سال 79،بيش از 3هزار دستگاه BMW وارد كشور شده كه پيش‌بيني مي‌شد، امسال 5هزار دستگاه وارد كنيم كه اين تعداد محقق نخواهد شد. مديرعامل موسسه نورياني، ورود غيررسمي خودرو‌هاي BMW به كشور را بالاي هزار دستگاه خواند و مدعي شد كه برخي از خودرو‌هاي وارداتي با پرداخت عوارض و گمركي كمتري وارد كشور شده‌اند و تقريبا در 99درصد از ورود اين خودرو‌ها تخلف صورت گرفته است. نورياني در مورد كاهش واردات خودرو‌هاي BMW طي سال‌جاري تصريح كرد: اين موسسه براي همكاري با نهاد‌هاي دولتي خود را آماده كرده بود كه قانون جديد ممنوعيت نهاد‌هاي دولتي از ورود خودرو‌هاي خارجي، مانع از اين همكاري شد. وي ورود خودرو‌هاي اين شركت را به‌طور غيررسمي و با حقوق گمركي كمتر از ديگر دلايل كاهش ورود خودرو BMW از طريق موسسه نورياني خواند. علي نورياني در همين حال به اين نكته نيز اشاره كرد كه اين نمايندگي آمادگي ارائه خدمات پس از فروش به خودرو‌هاي وارد شده غيررسمي را نيز دارد. در ادامه اين نشست «سيزارحبيب»، قائم‌مقام اين شركت كه از مادري لبناني و پدري آلماني زاده شده در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد قيمت بالاي خودرو‌هاي BMW اظهار داشت كه قيمت‌هاي مذكور، نسبت به قيمت جهاني كنترل مي‌شود، اما تفاوت گمركي در هر كشوري، قيمت‌ها را بسيار متفاوت جلوه مي‌دهد. وي تاكيد كرد كه قيمت خودرو‌هاي BMW در دنيا با يكديگر فرق نمي‌كند، اما در ايران تعرفه گمركي 90درصد و در امارات 5درصد است كه اين تفاوت باعث قيمت‌هاي متفاوت نيز مي‌شود. وي در عين حال عنوان كرد كه شركت نورياني 17-16 نوع مدل از خودرو‌هاي BMW را وارد كشور كرده است.
در پايان اين نشست، علي نورياني از مونتاژ دو نوع موتورسيكلت GS و پارس داكار خبر داد و اظهار داشت كه در ابتدا موتورسيكلت‌هاي مذكور وارد و سپس مونتاژ خواهد شد.


+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم فروردین 1389ساعت 20:19  توسط محمدعلی جعفری  | 

bmw

z4 به عنوان اولین محصول از سری z محصولات شرکت ب ام و به ایران می آید. شرکت بی ام و برای این خودرو قیمتی حدود 47 هزار یورو را تعیین کرده است.
 
ماهنامه خودرو امروز ، در جدیدترین شماره خود از ورود پر طرفدار ترین و خاص ترین محصول شرکت بی ام و به ایران یعنی "ب ام و Z4 " خبر داده است.

 
شرکت پرشیا خودرو به عنوان نماینده رسمی ب ام و آلمان در ایران پس از مساعد شدن شرایط برای واردات این رودستر جذاب ب ام و چندی پیش تصمیم به واردات این محصول به کشور و اضافه کردن آن به سبد محصولات بی ام و گرفته است.

 
 

+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم فروردین 1389ساعت 20:11  توسط محمدعلی جعفری  | 

مدل جدید بنز clk در سال 2008 وارد بازار می‌شود

مدل جدید بنز clk در سال 2008 وارد بازار می‌شود.

مدل جدید بنز با موتوری با قدرت 500 اسب بخار سال 2008 وراد بازار می‌شود. این خودرو که از معدود خودروهایی است که

هنوز در مدل جدید آن نیز از طراحی اواخر دهه 90 بنز بهره گرفته شده از سوی شرکت amg برای مشتریان خاص تیونینگ (تقویت) می‌شود.

CLK63 دارای رینگ‌های 19 اینچی در جلو و عقب است و برای افزایش پایداری و ایمنی این خودرو نیز از جدیدترین سیستم‌های esp و abs استفاده شده است.

این خودرو که بیش از 250 کیلیومتر در ساعت سرعت دارد، دارای شتاب صفر تا 100 چهار ثانیه است و قیمت آن نیز حدود 140 هزار دلار ارزش‌گذاری شده است موتور پرقدرت این خودرو نیز هشت سیلندر خورجینی است که 6700 سی سی حجم دارد.

مدل‌های CLK جزو خودروهای اسپرت و خاص شرکت مرسدس بنز محسوب می‌شود.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم فروردین 1389ساعت 19:57  توسط محمدعلی جعفری  | 

ورود پژو 407 به بازار ايران

ورود پژو 407 به بازار ايران
قانون سخت آلمان اجازه ورود هر نوع خودرويي را نمي دهد و پژو 407 در بين خودروهاي وارداتي به آن كشور كمترين آمار خرابي را در كيلومتر 50 هزار كاركرد دارد.
مهندس مهدي قاسمي مديرعامل شركت تجارت بين الملل سمند خبر از آغاز فروش فوري خودرو پژو 407 به زودي خبر داد.

به گزارش روابط عمومي ايران خودرو، مديرعامل شركت تجارت بين الملل سمند با بيان مطلب فوق افزود: پژو 407  در دو نوع دستي و اتوماتيك به بازار عرضه خواهد شد.

مهندس قاسمي با تاكيد بر اينكه پژو 407 داراي استانداردهاي يورو 5 است، گفت: اين خودرو مدل 2009 ميلادي است و مطابق بر شرايط خاص ايران ساخته شده است و همچنين داراي آخرين فناوري هاي روز از نظر عملكرد ايمني و طراحي خودرو است.

وي گفت: هر برند در بين مردم داراي جايگاه خاصي ست و اين قاعده در مورد پژو 407 صدق مي كند و اين خودرو براي مشتريان خاصي وارد مي شود اين خودرو يك خودروي لوكس و بسيار ايمن و كيفي است.

قاسمي به كيفيت اين خودرو بين ديگر خودروها در كشور آلمان اشاره كرد و گفت: قانون سخت آلمان اجازه ورود هر نوع خودرويي را نمي دهد و پژو 407 در بين خودروهاي وارداتي به آن كشور كمترين آمار خرابي را در كيلومتر 50 هزار كاركرد دارد.
 

وي به مشخصات فني خودرو اشاره كرد و گفت: پژو 407 داري 16 سوپاپ، شش ايربگ، موتور 140 اسب بخار، پيشرفته ترين سيستم هاي ترمز: ABS ، EBF ، ASR ، سيستم پايداري الكترونيكي خودور براي حفظ تعادل در پيچ ها، صندلي برقي با قابليت تنظيم ارتفاع، سنسور باران، بلوتوث، كامپيوتر سفر، روشن شدن اتوماتيك چراغ ها در تونل و هنگام شب، سيستم تنظيم سرعت خودكار (كروز كنترل)، سايبان عقب، سنسور عقب و جلو داراي نمايشگر راداري است، داراي 5 ستاره ايمني يورو N-CAP است.

قاسمي با اشاره به برنامه هاي ايران خودرو در توليد پژو 407 در ايران گفت: توليد خودرو در كشور داراي پارمترهاي خاصي مانند استقبال مشتريان از خودرو، تيراژ مورد نياز بازار و محبوبيت خودرو است و اگر شرايط فراهم شود براي يك خودروساز همواره اولويت با توليد است. به بيان ديگر اگر توليد اين خودرو در ايران اقتصادي باشد قطعا اين مساله مد نظر قرار خواهد گرفت.

مديرعامل شركت تجارت بين الملل سمند، به خدمات پس از فروش اين خودرو اشاره كرد و گفت: در حال حاضر 25 نمايندگي مجاز ايران خودرو در كشور آماده ارائه خدمات هستند و گارانتي خودرو پژو 407 ، 60 هزار كيلومتر است.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم فروردین 1389ساعت 19:53  توسط محمدعلی جعفری  | 

قیمت انواع پژو 207 اعلام شد

قیمت انواع پژو 207 اعلام شد
وي با بيان اينكه 50 درصد توليد پژو 207 آي در داخل انجام مي شود، تصريح كرد: توليد داخلي اين خودرو طي سالهاي آينده به 90 درصد خواهد رسيد.
فارس: مدير عامل ايران خودرو با اشاره به عرضه پژو 207 آي از ابتداي سال آينده، قيمت اين خودرو را 15،5 تا 19 ميليون تومان اعلام كرد.

جواد نجم الدين در مراسم رونمايي پژو 207 آي اظهار داشت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده، در سال آينده 20 هزار دستگاه خودروي 207 آي توليد و عرضه خواهد شد كه متناسب با ميزان تقاضا در سالهاي آينده قابل افزايش است.

وي با بيان اينكه 50 درصد توليد پژو 207 آي در داخل انجام مي شود، تصريح كرد: توليد داخلي اين خودرو طي سالهاي آينده به 90 درصد خواهد رسيد.

وي ظاهر زيبا، امكانات و تجهيزات و ايمني بالاتر و مصرف سوخت پايين را از جمله مزاياي 207 نسبت به 206 عنوان كرد و گفت: با توجه به اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در سال آينده از خودروسازان انتظار مي رود كه بيشتر خودروهاي كم مصرف ارائه دهند.

نجم الدين با اشاره به عرضه 207 آي از سال آينده اظهار داشت: قيمت پايه اين خودرو 15 ميليون و 500 هزار در نظر گرفته شده است كه در مورد مدل فول آپشن و تمام اتوماتيك اين رقم به 19 ميليون تومان مي رسد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با توليد پژو 207، توليد پژو 206 كاهش خواهد يافت؟ اظهار داشت:توليد 206 همچنان به قوت خود باقي است و ما به دنبال خودكفايي در توليد اين خودرو هستيم تا در كمتر از دو سال آينده محقق شود.

نجم الدين مشترك بودن بخش قابل توجهي از قطعات دو خودروي 206 و 207 را نكته اي مثبت ارزيابي كرد و گفت: خودكفايي در توليد 206 به منزله خودكفايي در خودروي 207 خواهد بود.

وي خاطر نشان كرد: خودروي 207 داراي تجهيزات ايمني جديدي است و به صورت گريبكس دستي و خودكار از ابتداي سال آينده عرضه مي شود.

نجم الدين در خصوص تاثير تحريم هاي مختلف بر توليد اين خودرو نيز خاطرنشان كرد: تحريم نه تنها تاثير نا مناسبي بر توليد خودرو نداشته، بلكه باعث افزايش خود اتكايي توليدكنندگان داخلي نيز شده است.

وي تصريح كرد: طي مذاكرات صورت گرفته با شركت رنو در زمينه صادرات، قيمت ها به نفع ايران تعديل شده و پيش بيني مي شود سال آينده جهش صادراتي مناسبي را داشته باشيم.

مديرعامل ايران خودرو در رابطه با صادرات 206 نيز تصريح كرد: 15 هزار دستگاه 206 به كشورهايي كه در شبكه توليد پژو قرار دارند، صادر مي‌شود.

به گزارش فارس، مراسم رونمايي پژو 207 آي ظهر امروز با حضور وزير صنايع، رييس سازمان گسترش، رييس ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت، رييس سازمان حفاظت محيط زيست، مدير عامل ايران خودرو و رييس كميسيون صنايع و معادن در مركز همايشهاي ساپكو برگزار شد.
+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم فروردین 1389ساعت 19:50  توسط محمدعلی جعفری  | 

مطالب جدیدتر